Już po wakacjach ruszy sprzedaż nowej Serii 1 o oznaczeniu F20. W stosunku do swojego poprzednika, nowa "Jedynka" będzie o 85 mm dłuższa, o 17 mm szersza, a jej rozstaw osi wzrośnie o 30 mm. Samochód ten będzie miał wspólną płytę podłogową z nową "Trójką", która zadebiutuje nieco później.
Warto podkreślić, że podobnie jak pierwsza generacja, auto będzie jedynym przedstawicielem segmentu C z tylnym napędem. Poza tym, będzie to jedyne auto w swojej klasie, które będzie mogło być wyposażone w ośmiobiegowy automat oraz system start/stop w połączeniu zarówno ze skrzynią manualną jak i automatyczną.
Producent zapewnia, że nowa Seria 1 będzie się charakteryzowała materiałami jeszcze wyższej jakości niż w poprzedniku, któremu i tak nie można było niczego zarzucić pod tym względem.
Zupełną nowością dla BMW będzie wprowadzenie dwóch wersji wykończeniowych: Sport Line oraz Urban Line. Sport Line będzie wyposażony w czarne elementy ozdobne, takie jak lusterka, żebra na przedniej osłonie oraz listwa na tylnym zderzaku, zaś we wnętrzu zmienne podświetlenie (pomarańczowe lub białe). Urban Line będzie miał zamiast czarnego białe wykończenie (czyli lusterka, nerki i zderzaki), a we wnętrzu pomarańczowe lub niebieskie podświetlenie, błyszczący materiał wykończeniowy).
Ciekawostką mogą się wydać również silniki, które znajdą się pod maską nowej Serii 1, ponieważ wszystkie będą podwójnie turbodoładowane, co po raz kolejny wyróżnia BMW 1 spośród wszystkich innych "kompaktów". Będzie to także pierwszy model BMW, w którym zadebiutuje jednostka benzynowa 1,6 TwinTurbo, która zostanie zastosowana w dwóch wersjach:
- 116i, która będzie miała 136 KM, a jej osiągi to: 8,5 s do setki, v-max: 210 km/h, śr. spalanie 5,5 l/100 km);
- 118i o mocy 170 KM, 7,4 s do setki, v-max: 225 km/h, śr. spalanie 5,8 l/100km.
Jeśli chodzi o jednostki wysokoprężne, to zostanie zastosowany jeden silnik o pojemności 2,0 l w trzech odmianach:
- 116d o mocy 116 KM, 10,3 s do setki, v-max: 200 km/h, śr. spalanie: 4,3 l/100 km;
- 118d o mocy 143 KM, 8,9 s do setki, v-max: 212 km/h, śr, spalanie: 4,4 l/100 km;
- 120d o mocy 184 KM, 7,2 s do setki, v-max: 228 km/h, śr. spalanie: 4,5 l/100 km.
Następnie ma pojawić się najbardziej ekologiczna wersja: 116d EfficientDynamics, który ma spalać jedynie 3,8 l/100 km!
Nowa "Jedynka" zadebiutuje jako pięciodrzwiowy hatchback, następnie pojawia się kolejno odmiany: trzydrzwiowy hatchbach, coupe oraz cabrio. W przypadku dwóch ostatnich wersji nadwoziowych prawdopodobnie pojawi się również nowy silnik benzynowy R4, podwójnie doładowany, o pojemności 2,0 l i mocy 245 KM (w modelu 128i), który zastąpi jednostkę R6 3,0 l (130i). Jeśli chodzi o odmianę M, to nic jeszcze na ten temat nie wiadomo i nie ma się co temu dziwić, albowiem BMW 1 M dotychczasowej generacji dopiero zadebiutowało na rynku. Możliwe zatem, że nowa "M Jedynka" pojawi się również pod koniec produkcji nowej Serii 1.
Ciekawe natomiast, czy pojawi się po raz pierwszy w historii Serii 1 odmiana sedan. Pojawiły się na ten temat jakieś pogłoski, inne źródła natomiast dementują to stwierdzając, że wersja sedan jest mało prawdopodobna. Większe jest natomiast prawdopodobieństwo odmiany GT na wzór Serii 5 GT.
Jak nietrudno zauważyć - po lewej stronie Sport Line, po prawej Urban Line.
Czas na wrażenia i refleksje...
Nowa Seria 1 sprawia wrażenie, jak zwykle w przypadku BMW, bardzo dopracowanej i solidnej. Wnętrze jest ładnie zaprojektowane, wygląda elegancko i solidnie. Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, to mam wrażenie, że przednie reflektory są nieco za duże w stosunku do całej sylwetki. W przypadku linii auta i tyłu nie mam już zastrzeżeń.
Martwią mnie natomiast trochę te dwie nowe wersje stylistyczne - Sport Line i Urban Line. Otóż obydwie nie za bardzo mi pasują - zamiast czarnych lub białych lusterek, zdecydowanie wolałbym je mieć w kolorze lakieru, zaś we wnętrzu nie żadne białe i błyszczące tworzywa, tylko możliwość dokupienia drewnianego wykończenia. Bo jeśli dobrze zrozumiałem, to takiej możliwości nie będzie... A to bardzo źle.
Szkoda również benzynowego silnika R6 3,0 l, który był swego rodzaju wizytówką BMW. Cóż, nastała moda na downsizing, podwójne turbodoładowania etc. Ciekawe tylko, czy takie rozwiązania będą dawały tyle samo radości z jazdy? A przecież "Radość z jazdy" jest mottem BMW...
Więcej będzie można powiedzieć o tym aucie, kiedy pojawi się w salonach i będzie można zapoznać się z nim "namacalnie" :)
Pozdrowienia!
Artykuł co prawda subiektywny, ale za to interesujący :P życzę powodzenia w dalszym prowadzeniu bloga o samochodach marzeń ^^
OdpowiedzUsuńW sumie ja nigdy nie miałam okazji jeździć tym autem więc ciężko jest mi cokolwiek na ich temat powiedzieć. Muszę przyznać, że bardzo podoba mi się za to współpraca z pomocą drogową https://kasacja-sandomierz.pl/ gdyż całkiem niedawno miałam okazję być przez nich holowana.
OdpowiedzUsuńJa również nie miałem nigdy okazji aby jeździć tym autem więc ciężko jest mi cokolwiek na jego temat powiedzieć. Wiem także jak istotną kwestią jest posiadanie numeru do pomocy drogowej https://pomocdrogowa.olsztyn.pl/ gdyż w razie awarii to właśnie oni pierwsi się u nas pojawią.
OdpowiedzUsuńJa także nie miałem jeszcze okazji aby posiadać takie auto i jestem zdania, ze bardzo ważną sprawą jest przede wszystkim to aby wiedzieć co robić w przypadku jakiejkolwiek awarii. Muszę przyznać, że bardzo fajnie także jest współpracować z pomocą drogową https://eurohol.pl/ która bardzo profesjonalnie działa w takich sytuacjach.
OdpowiedzUsuńFaktycznie samo auto jest całkiem ładne, ale ja również na ten moment muszę się zadowolić moim pojazdem. Niestety bywa, że i on mi się potrafi zepsuć w najmniej odpowiednim momencie. Całe szczęście, że pomoc drogowa https://pomoc-drogowa-katowice.pl/ w takich sytuacjach zjawia się błyskawicznie.
OdpowiedzUsuńCo by nie mówić to posiadanie takiego auta jest na pewno czymś ważnym i ja jeszcze chcę dodać, że ja zawsze przed wyjazdem w trasę mam kontakt do pomocy drogowej. Gdy coś się wydarzy to na pewno pomoc drogowa https://zakrzewski-holowanie.pl/ zjawi się błyskawicznie.
OdpowiedzUsuńDla mnie bardzo istotną kwestią jest również to aby od strony lakierniczej moje auto zawsze wyglądało ładnie. W każdym razie już wiem, iż na pewno w serwisie http://autoserwiskrak.pl/ właśnie takie rzeczy wykonują.
OdpowiedzUsuńOgólnie sam fakt posiadania auta jest fajną sprawa i ja jeszcze chcę dodać, że również dobrze jest nasze auta regularnie serwisować. W każdym razie ja mój samochód wstawiam do serwisu https://autoserwis-bialystok.pl/ i zawsze wszystko będzie wykonane jak należy.
OdpowiedzUsuńNikt nie chce znaleźć się w sytuacji, gdy potrzebuje pomocy drogowej, ale jeśli już się to zdarzy, polecam https://www.pomocdrogowa.w.poznaniu.pl/. Szybka reakcja i profesjonalizm to ich atuty.
OdpowiedzUsuńZnalezienie się w sytuacji, kiedy potrzebujesz pomocy drogowej, może być bardzo stresujące, zwłaszcza jeśli zdarzy się to w nieznanej okolicy. Moja niedawna przygoda na drodze w okolicach Krakowa szybko przemieniła się z koszmaru w dość pozytywne doświadczenie, dzięki wsparciu z https://www.pomocdrogowakrakow.pl/. Personel był nie tylko wyjątkowo uprzejmy, ale również bardzo kompetentny i skuteczny w rozwiązywaniu problemów. Holowanie mojego auta i naprawa przebiegły szybko i bezproblemowo, co znacznie złagodziło stres związany z całą sytuacją. Zdecydowanie polecam tę firmę każdemu, kto potrzebuje niezawodnej i przyjaznej pomocy drogowej.
OdpowiedzUsuńTransport maszyn budowlanych wymaga specjalistycznego sprzętu oraz odpowiedniego doświadczenia w organizacji przewozów wielkogabarytowych. Firmy zajmujące się tym rodzajem transportu muszą zapewnić bezpieczne i terminowe dostarczenie maszyn na plac budowy. Strona https://transportmaszynpoznan.com/ przedstawia ofertę transportu maszyn budowlanych w Poznaniu, wskazując na kompleksową obsługę, która obejmuje zarówno załadunek, jak i rozładunek ciężkiego sprzętu. Ważne jest, aby firma zajmująca się transportem miała odpowiednie zezwolenia oraz ubezpieczenia, co minimalizuje ryzyko związane z przewozem dużych i ciężkich maszyn.
OdpowiedzUsuń